鬱闘病 治るよと言わないで Never say you can over come the depression, I will live with it

English below
大丈夫、元気になるよ

いつか治るよ

絶対治る!

いつかは薬飲まなくてよくなるの?

 

これらの言葉は私からすると、刃物のようです。

 

私は鬱と共同生活を送ろうと思っているからです。

 

人生の半分以上を精神的に辛い思いをしてきました。

 

毎日数回吐くのが当たり前の時は、誰も助けてくれませんでした。

 

あなたは病気ですよとお医者様に言ってもらい

あなたの病気は親も原因ですと言われ

 

やっと治療を開始できて、数年後公的制度もあることが分かり、薬で体の調子をなんとか整えつつあるのに、すぐ元気になれと言われているようで辛いのです。

 

薬を飲むことすら、初めは抵抗がありました。処方される度に落ち込んでいました。

焦って、もう元気と思い込んだりしたこともありました。

それらの行動は全部、悪化して自分に返ってきました。

 

目に見えてわかる病気なら、どれだけ楽かと思ってしまう自分がいます。

 

周りに精神疾患の方がいたら、ただ寄り添ってあげてほしいです。

 

私からのお願いです。

You will be fine.

Don't worry you will be alright.

When will you stop taking medicine?

 

Sharp words make me push to stand by the edge.

 

STOP

 

I decided to live with my depression.

 

I have been fighting against my mental illness for such a long time.


I had to endure The Wrong Judgment from my parents, friends, and so many others to make sure that I will not to go to a hospital.

 

Finally I reached medical help now and it took me over 15years.

 

Once I started to speak about my health issues, more judgement came to me.


My illness can't be seen in outside, but surely it's with me.

 

I am begging my readers several things. Never do medical advice for people who have mental illness because you can't take any responsibility and you are not his or her doctor.


Please Just Stay Besides Us with lots of LOVE.

 

Thanks in advance