忘れられない恋と、現実と1 Unforgettable romance and reality

What if you fell in love with an LGBTQ person?English below

今週のお題「激レア体験」

今お付き合いしている彼は、きっと長く付き合うことになりそうです。でも、どうしても忘れられない恋を私はまだ胸の奥にしまっています。

数年前

文字通り身を焦がすような恋をしました。相手はLGBTQ 当事者でした。

当時私は、元婚約者の家にまだ住まざるおえず、(破局後なぜすぐ家を出られなかったのかは、話せる時にでも)毎日不安で押しつぶされそうでした。

お正月、何気なく送った年始の挨拶に相手が反応して、そこからメールのやり取りを始めるようになりました。

私のことが気になると言ってくれていましたが、国籍も違えば、正式に結婚できるわけでもない彼に、戸惑っていました。

お互いに母語が異なって、一方の言葉でコミュニケーションを取るのが難しかったため、共通言語での会話。

性別を変えるつもりも、手術もしない。でも一緒にいたいという彼に、ビザはどうするのか、子どもはどうするのか?と葛藤しながら、何度も話し合いを重ねました。

続きます。

My ex-boyfriend was an LGBTQ person. He was FtM. The experience was striking and I will never forget our relationship.

When I had to stay at my betrayed fiancee's house after he told me it's over, my heart crushed from lots of anxiety.

I could not get out of that guy's room because there were so many problems. 

I sent LGBTQ person short texts in the new year. That's it. That was it. And somehow, they interested in me. 

Different nationalities, no guarantee of official marriage, how can I fall in love with them?

They told me that they will not change their sex and no surgery either. Their hope was to be with me. I asked them about the visas, and tell them I want a child. We talked over the years of conversation.

 

To be continued