1.一番大事なのは自分の健康 Health is the most important thing

English below 悩んだ時、私は専門のカウンセラーに相談する事にしています。

友人や親は心理学のプロではありません。好きな時に自分の感情のはけ口にしていいわけもありません。

最近ようやく、半同棲していたパートナー宅より荷物を引き取りました。理由は、相手との金銭的価値観の違い、病気に関する無理解さからです。相手には原因が分かっていないようです。

恋人同士になってから、3か月くらい経過した後彼から「たまのせいでお金がかかる。」としょっちゅう言われるようになりました。

その前は、「お金のことは何も心配しなくていい。」と言って新しく住む部屋に家事が楽なように最新家電を揃えて待っていてくれました。アパートまでの交通費も、デート代も必要な物は出してくれました。

小さな違和感は、一緒に買い物に行った時、異常なほど値段にこだわりがあったことから始まりました。私の好きな食べ物を、食欲がなくなるまでこきおろし、高いから買いたくないと言ってみたり、やっぱり買ってきたり。

外食に行っても、自分が食べおわると会計がいくらになるか計算し、私は追加注文がしにくくなっていきました。

私が出そうとすると、拒否されました。

続きます。

I always ask for help with professional therapists when I face troubles. Friends and families are not professional. I should not release my stress to them.

I recently packed everything from my ex's house. I broke up because I realized that there is a huge difference in the money sense. What is worse, he never tries to understand my health conditions. He does not understand why I left him.

3 months past, he started to tell me that I am a costly girl friend. Before that, he told me that I don't have to worry about money. He paid what I needed for going out.

A little concern started when I go for grocery shopping with him. He stuck to the price tag all the time. He denied my favorite food until I don't want to eat and told me it's too expensive. Or, suddenly he bought me that food, saying it's for me.

When we go out for dinner, he calculates the order sheet even while I am eating. I could not order more food even I feel hangar.

Sometimes I tried to pay the money but he refused it. 

To be continued...