One in One Out Challenge 2

English below 母は、今回

服10着

タオル

シーツ

毛布

小さな炊飯器

食料

マドラー

物干し竿

ピンチ類

暖房器具

カーテン

などを持ってきました。

父は

スプレー缶5本

パイプユニッシュ0.5回分

消毒液

洗剤

靴磨き

などを持ってきました。

私が不要品としてリストアップした物の量をはるかに超えています。

暖房器具は、エアコンがあるので断って、服はその場で着るかどうかを選別しました。

物干しは、ベランダにあるのがさびたので(元々は両親が拾ってきた室内用衣裳かけを物干しとして使用)交換してもらいました。

カーテンは実家のお古を無理くり使っていたのを、妹のカーテンに変えてもらいました。

今回下着類の収納を衣装ケースから、布袋に変えて大幅サイズダウン。衣装ケースを部屋から一掃することに成功しました。

もう少し続きます。

My parents brought so many things for me. Mostly, I tell them thanks and receive them. If the thing is too big like the heater, I choose what I need right now and gave them back. 

They gave me a pole for laundry. They used to give me a used item, so I gave them back the old one and received a new one.

My room's curtain was from my home. It was over 10 years old and the original color was faded away. This time, I got my sister's cute curtain. She bought it but the length was not enough for her room, so it's almost new.

To be continued...

I succeed to downsize my room's property even I receive so much stuff from my parents.