おまけ付きの雑誌を買うのをやめたこと I don't buy magazines with tiny free products

学生時代、おまけ付きの雑誌を買うのが好きでした。手の届かないブランドを、身近に感じられるのがとても嬉しかったからです。

でも、雑誌のおまけは雑誌のおまけ。長く使えるものではありませんでした。

雑誌も、おまけも最終的にごみになってしまいました。

手の届かないと思っていたブランド品は、お店に行ってみたら、実は当時アルバイトを頑張れば十分買える値段でした。

それからずっと雑誌は買っていません。図書館や病院の待ち合い室で読むことにしています。

今年、初めて自分でハイブランドの小物をお金を貯めて買いました。

これからもコツコツお金を貯めて、自分の本当に欲しいものを買っていきたいと考えています。

雑誌のおまけがほしくなることは今でもよくあります。今のおまけは、当時よりもっと使いやすそうでいくつも揃えたくなるくらいかわいいです。

雑誌も、見るとおしゃれな人がいっぱいで新しい服をお店に見に行ってみたくなります。

 

買い物が好きで、かわいいものが好きだからこそ、うっかり買わないように心がけています。

I liked to buy magazines with a free gift when I was a college student. Free gift often with a high fashion brand's logo on it. It made me happy to feel that I am owning something fashionable. 

One day I realized that free gifts are free gifts, not the real one.

Once I checked out the store of my favorite fashion brand, I could afford to buy it if I didn't buy those magazines. I could pay if I save money from a part-time job.

I stopped buying them.

This year, I got a little purse for my birthday present. I saved the money for it.

I love magazines and adorable free gifts so, I will be careful not to buy them because I learned a lesson.