プレゼントを譲りました 後日談 Regifted the present 2

English below 

以前プレゼントを譲った方から、ごちそうしてもらいました。私はいただいた贈り物を使ってもらえて嬉しいから結構です。と一旦断りましたが、とにかく気に入った気持ちが大きいのでと感謝され、私まで嬉しくなりました。

一緒に食事に行き、もっと仲良くなりました。

手に入ったからにはなんでも自分のもの!と思わずに、必要な人に譲ることで喜びが増えることを学びました。

後日、家に眠っていた習い事のクーポンもその人に譲りました。

I have invited a meal from the person I gave a regifted thing. She really likes it and I was enough to see her smile. So, I told her you don't have to... Eventually, I received her kind invitation. 

We had a nice meal and became closer. 

I learned that I should share something. I should not be greedy. Even a present, if I don't use it, I should not keep it, I should give someone who needs it.