図録を手放しました I dismissed pictorial record book

美術館に行くと図録を購入するか迷いませんか?私は迷うほうです。

何冊か図録が家にあるのですが、ちゃんと見返してもう一度勉強をしなかったので手放すことにしました。

正直1カ月ほど迷いました。

もう一度見たければ、図書館に行けばいいし、今はやることがたくさん。

手放したあとは、心が軽くなりました。

職場にも本がおいてありますが、少しずつ手放していこうと決意しました。

I decided to throw away the pictorial record book from the museum expo. 

I didn't look back after I purchased them. Books were beautiful but I have so much to do this year. If I really want to see the pictures or paintings again, I should go to the library. 

I feel good now. 

I will dismiss other books in the near future too.