人間関係を軽く Lighten the heavy relationships

人間関係について、DV経験者が思うミニマリズム

ミニマリストを目指していること、物を減らしていることを話すと、「自分もいつか捨てられるの?」と聞いてくる人がいます。

私は、「今日一日お互いに誠実でいましょう。」と答えるようにしています。

お互いに自分の気持ちに正直でいたら、無理をして付き合い続けることはなくなると思います。

そういう気持ちで接していたら交遊関係もだいぶコンパクトになってきました。

私は、DVを経験しています。自分自身気が付いたのは、私は、暴力に対して耐えてしまう、気が付かないふりをしてしまうという癖です。定期的にカウンセリングを受けて、自分を傷つける人と距離を取るようにしたら気持ちがすごく楽になりました。

付き合い続けなければならなかったとしても、うまい距離の取り方をプロが教えてくれるので助かっています。

繋がろうとすればいくらでも繋がれる昨今。自分の時間は有限です。少しずつ、本当に私を大事にしてくれる、大事にしたいと思う人を探そうと思います。

I am a Domestic Violence survivor. I will write what I think about relationships with others. 

 

When I tell someone "I want to be a minimalist, some people tell me " Are you going to dump me like garbage?" I will not answer that kind of question. I will reply "Be honest with each other, each day." 

 

I am certain that if I follow my heart, I will not harm myself with complicated relationships. I treat people with sincerity and be myself.

 

I received severe domestic violence before. I know I try to think positively even someone treats me unfairly. I take therapy and listen to the physiologist's opinion when it's needed. I am learning how to avoid violence through an intimate relationship.

 

My time is limited. I am trying to spend wisely and becoming a clever minimalist in the future.