物が少ない部屋なら、感染リスクも減る気がします Less things, less risk

English below 新型コロナウイルスが猛威をふるっていますね。

お題「#おうち時間

私は、カラーボックスが壊れたのをいい機会に、さらに物を減らす予定です。

所有物が少なければ、手入れも減り、埃も減ります。

カラーボックスが壊れて、ものすごく埃が出てきたのはショックでした。かなり丁寧に掃除しているつもりだったからです。

物がたくさんあると埃がたまります。喘息持ちの私には埃は大敵。

コロナウイルス+埃は私にとってダブルパンチです。

もっと掃除しようと思います。

Coronavirus never stops its power, isn't it?

Since my shelf was broken, I decided to take more action of decluttering. 

Fewer belongings, lead to fewer dust which means less risk of catching something bad.

I was shocked to see tons of dust when the shelf was broken. 

I thought I was doing very satisfactorily, cleaning my room. I was not.

Dust will kill me because I've got asthma. 

Coronaviruses and asthma would be very dangerous.

I will clean my room seriously.