いらないものは捨てる。declutter unwanted things

昨日は書類を整理しました。前の人の書類、結婚式関係のレシートも出てきて、精神的に落ち込みました。

それでも、ゴミ袋に入れ、今日はかなり気分が良くなりました。

私の場合、捨てるかどうか迷っているものだけではなく、辛くて手がつけられないものもあります。

落ち込んで動けなくなってしまう時もあります。我ながら、まさに亀の歩みだなと思いながら進めています。

ここに書くことで気持ちがすっきりするので、片付けた朝は、モーニングページのようにブログに書いていきたいと思います。

I threw away papers yesterday. Due to an unsuccessful marriage, sometimes I had to look at ex's papers.

I became mentally unstable, so I had to rest. I feel much better this morning.

My clutter cleaning process is sometimes make my mental down. There are a waste which is hard to touch. Even though, I will continue decluttering just because I want to move forward.

This blog is like my morning pages. It help me a lot.